Saturday, January 2, 2010

Catatan hari kdua 2010 :)

Hari ini, Sabtu 2 Januari 2009. Esok hari terakhir cuti dan Isnin aku akan kembali berkerja dan anak-anak akan mula bersekolah. Jam dah hampir 12:00 tengahari. Agak bosan hari ni. Nak memasak pun tak ada mood, nasiblah Maid dah sampai dari Kampung. Hubby baru je pulang dari kenduri rumah kawan. Si hubbyku ni dah tiga hari berturut-turut memenuhi undangan keluarga dan taulan ke majlis kenduri Kahwin dsbnya. Aku letihlah nak pergi Majlis Kenduri2 ni, nasib hubby ada sebagai wakil keluarga kami. Kalau kita tak pergi langsung, tak elok juga, sebab salah satu hak sesama Islam ialah memenuhi undangannya (itu aku ada terbaca dlm satu artikel agama dlm surat khabar). InsyaAllah esok aku pergi Kenduri Kahwin anak orang Kampung kami yang juga saudara kepada mak dan apak yang menetap di Kuching ini dan suami pula akan pergi ke Kenduri Kahwin anak kepada sepupu dia. Banyak betul orang kahwin musim cuti ni.

Anak-anak remajaku yang dua orang tu baru sahaja bangun tidur, entah pukul berapa agaknya mereka masuk tidur semalam. Anis dengan kawan dia Bibi, sibuk dengan Farmville dalam FB.

Kalau hari-hari aku duduk di rumah macam ni, boleh buntu fikiran. Cuti dua minggu telah menyebabkan badan aku naik 4 kilogram. Eee...geram betul. Tak sabar nak masuk kerja semula & lepas ni nak dietlah. Aku mesti buang semula 4 kilo tu. Ha..itu salah satu azam tahun baru aku. Semoga berjaya ku ucapkan kepada diriku sendiri :)

1 comment:

e.r.m.i.e z.e.n.t.i.e said...

diet ajak mak... sik bleh mbak makan jak-jak... he5x... tapi, ktak mesti xsercise juak ya... =)

adik bongsu mek dah pandey main fb eh... he5x... ingat ka sik nya dengan kamek! he5x...

Post a Comment