Thursday, February 25, 2010

Tempatku Mencari Rezeki

Alhamdulillah, segala puji bagi Allah, sejak mula kerja hingga sekarang, aku dah berkerja di enam Jabatan Kerajaan dibawah Kerajaan Negeri Sarawak. Sebagai pegawai gunasama, kami boleh ditempatkan dimana-mana Jabatan Kerajaan Negeri. Seperti juga guru yang boleh ditugaskan dimana-mana Sekolah Kerajaan. Ofis aku sekarang ni terletak di tingkat 5, Wisma Bapa Malaysia, Kuching. Lazimnya aku tidak mengambil gambar pejabat-pejabatku yg lepas dan my family pun never know how my present office looks like. Kalau ofis sebelum ni, ada juga dia orang drop by. So now biarlah aku tayang sikit ofis aku yg tidaklah secantik dan seluas mana pun ;-). Padanlah dgn pangkat yg tidak seberapa ni.


Ini depan pintu bilik ofis aku. Gambar aku dlm buah durian sebab kami namakan kawasan kami sebagai zon Durian. Ini 5S punya hal lah.


Ini work station aku. Nampak kurang kemas tapi kalau tau nak ada audit 5S, biasanya akan kelihatan luarbiasa kemas :-)

Sebahagian daripada perhiasan dinding dalam ofis aku. Key chains tu mostly souvenir dr kawan-kawan.


Inipun sudut souvenir dan koleksi patung penyu.


Pada kebiasaannya, inilah breakfast aku. Kadang2 kalau perut masih berkeroncong, aku ngap jugalah mi atau nasi lemak.


Ini pula view dari tingkap bilik ofis aku.

1 comment:

Post a Comment